مقیاس قیمت آهن و قیمت روز آهن در بازار
نوشته شده توسط : سین

همانطور که می دانید آهن و چدن به طور کلی به صورت وزنی به فروش می رسد، بنابراین قیمت آهن  و قیمت روز آهن  صحیح و به صرفه تر است. شاید با گفتن این موضوع اکنون بتوانید بگویید که می دانید در شعبه جاهایی وجود دارد که این محصولات را به فروش می رسانند که کاملاً درست است، اما خرید آهن به صورت کیلویی راحت تر و ارزان تر از خرید در شعبه است. محصولات آهنی مستعمل به صورت چوبی، ورقه ای و رول مانند محصولات جدید خرید و فروش نمی شود که قیمت آهن کیلویی است. برای اطلاع از قیمت روز آهن میتوانید به این وبسایت مراجعه نمایید.

همچنین عواملی در تعیین قیمت این آهن وجود دارد که از مهمترین آنها می توان به هزینه های حمل و نقل، نوسانات نرخ ارز، شرایط بازار فولاد، انواع محصولات، میزان جوشکاری آهن و زنگ زدگی آهن اشاره کرد. با توجه به نوسانات شرایط اقتصادی و نرخ ارز، قیمت هر کیلوگرم ضایعات آهن 1400 است و قیمت ضایعات آهن در هر کیلوگرم امروز تغییرات زیادی دارد، بنابراین نمی توان قیمت ثابتی را اعلام کرد. قیمت آن همانطور که قبلا ذکر شد، آهن معمولاً به صورت کیلوگرم خرید و فروش نمی شود، اما به راحتی می توان با محاسبه وزن و مساحت شاخه های تولید شده و قیمت دقیق آنها، قیمت یک کیلوگرم آهن را از هر یک از محصولات مختلف بدست آورد.

اساساً وقتی مردم محصولات آهنی را به صورت شاخه، کلاف، ورق و هر وزن دیگری خریداری می کنند، به راحتی می توانند قیمت هر قطعه را محاسبه کنند. کیلوگرم آهن همانطور که قبلا ذکر شد عوامل مختلفی می توانند به طور موثر قیمت روز و لحظه ای محصولات فولادی را تعیین کنند که از مهمترین آنها می توان به شرایط بازار جهانی، نوسانات نرخ ارز، شرایط بازار سهام ملی، عرضه و تقاضا، قیمت کالاها، هزینه های حمل و نقل و غیره اشاره کرد. انواع اتوهای درجه دو موجود در بازار عبارتند از: واحدهای آهنی فرسوده، سوله فلزی، سوله و ظروف قدیمی و غیره. از دلایل خرید اتوهای کارکرده می توان به افزایش قیمت اتوها، امکان ارائه سایزهای مختلف نسبت به اتوهای نو و عدم تفاوت محسوس بین اتوهای قدیمی و جدید به گفته کارشناسان اشاره کرد. از آنجایی که از آهن ثانویه در ساخت برخی محصولات آهنی استفاده می شود، قیمت آهن ثانویه بر قیمت بازار تأثیر می گذارد. قیمت انواع دیگر آهن بر اساس نوع و کاربرد محصول می باشد.

چدن در هر تن متریک
متداول‌ترین قیمت آهن‌ هایی مانند آهن خام که به ازای هر تن به فروش می‌رسد، آهن در و پنجره است که معمولاً توسط تولیدکنندگان با محاسبه ارزش افزوده و دستمزد به فروش می‌رسد. در واقع تولیدکنندگان در و پنجره آهن را به صورت سرشاخه، ورق، کلاف و ... از کارخانه ها خریداری می کنند و در نهایت از این مواد اولیه برای تولید محصولات جدید استفاده می کنند و سپس به صورت کیلویی یا تنی به فروش می رسند. قیمت هر کیلوگرم آهن در و پنجره تحت تأثیر عواملی مانند کیفیت مواد اولیه، کیفیت ساخت در و پنجره، اندازه درب و پنجره، طراحی محصول، هزینه حمل و نقل و پذیرش رنگ خواهد بود.

تعدادی از عوامل بر قیمت آهن در و پنجره تأثیر می گذارد. برخی از این فاکتورها طول محصولات، اندازه قطعه مورد استفاده، کیفیت محصول، کارخانه تولید، وزن و ... می باشد که به طور کلی تولید پروفیل دارای 7 دسته می باشد که تنها 2 دسته آن هستند. مناسب برای ساخت درب و پنجره یک مجموعه شامل سپر، قاب و ... برای مصارف عمومی و مجموعه دیگر برای ساخت درب و پنجره با کاربردهای خاص و امنیتی استفاده می شود. قیمت چدن در نهایت قیمت هر کیلوگرم آهن مصرفی در و پنجره بر اساس عوامل فوق، قیمت جهانی فولاد و مواد اولیه مصرفی، هزینه های مربوط به حمل و نقل و نرخ ارز تعیین می شود. آمار و اطلاعات منتشر شده از شرایط بازار آهن نشان می دهد که قیمت هر کیلوگرم آهن در روز ثابت نیست و دائما در نوسان است.

به عنوان مثال در ابتدای نیمه دوم سال شاهد روند نزولی قیمت آهن در بازارهای داخلی و خارجی بودیم و نسبت به آمار و ارقامی که در حال حاضر روند نزولی را تجربه می کنند، قیمت گران شده است. نسبت به مدت مشابه سال گذشته. متوسط قیمت روز میلگرد در بازارهای داخلی خاورمیانه و بورسا در دوره یکساله 92.5 درصد و قیمت تیرآهن در بازار داخلی 69.7 درصد افزایش داشته است. روند ناپایدار قیمت ها ناشی از سیاست های اشتباه است. نتایج منفی پس از آزمون و خطا در بازار محصولات فولادی تنها باعث ایجاد نوسان و ایجاد جو روانی خواهد شد

چدن در هر تن
با توجه به بی ثباتی قیمت هر تن چدن در بازار داخلی، نمی توان پیش بینی کاملا دقیقی از قیمت بازار آهن در ماه های آینده داشت. عدم اطمینان در مورد شرایط فعلی و تغییرات موقتی در قیمت‌ها باعث می‌شود که یک احساس عمومی کاملاً منفی و سراب به نظر برسد. بنابراین توصیه می شود تصمیم خود را بر اساس منابع خبری موثق در بازار آهن قرار دهید و از پیگیری شایعات و مواردی که باعث التهاب بازار می شود خودداری کنید. با توجه به نوسانات مظنه ها، بهتر است با پیگیری قیمت هر کیلوگرم آهن خام، به خصوص قیمت روز میلگرد در بازار، برای درک کامل وضعیت موجود، بتوانید زمان و بازار هدف را برای بهترین عرضه فولاد تعیین کنید. .

https://aradbranding.com/en/pig-iron-per-metric-ton-price/#:~:text=There%20are%20also%20factors%20that,and%20the%20rust%20of%20iron.





:: برچسب‌ها: قیمت آهن , قیمت روز آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: